onsdag 7 januari 2009

Smygläser helt öppet

Jag har väl aldrig gjort mig känd som någon som pluggar särskilt intensivt inför tentor, eller så är det bara det att man blir lite extra dum när man börjar fylla hela huvudet med en och samma sak. Hur som helst gav jag mig ikväll ut för att bevista smygläsningen av filmfestivalprogrammet på Draken. Mest för att jag hade så nära dit. Och lite för att jag hade blivit inbjuden.

Det berodde i alla fall inte på någon sådan där galenskap som gör att man måste vara först med saker och ting, och inte har jag längtat efter det där programmet så mycket att jag nödvändigt måste ha det just idag heller. Men det skulle man nog lätt kunna tro om man hade sett mig trängas med halva stan i en tämligen liten lokal mitt under värsta sjukdomssäsongen bara för att hämta ett program som ändå finns på nätet också (se länken i förra stycket). Jag hade ju annars lätt kunnat gå och plocka åt mig det när som helst någon annan dag.

Fast man måste ju kolla in saker så att man vet. Och nu har jag sett det. Check.