söndag 13 april 2008

Botaniska - återkomsten

Sådärja, nu har jag ägnat ett par timmar åt att gå omkring och undersöka en större del av Botaniska trädgården. Fast inte kan jag säga att jag har "klarat av" stället för det, för nu kommer det ju att förändras hela tiden, så egentligen borde jag väl åka dit minst en gång i veckan de närmaste månaderna.

Här kommer lite bilder förstås. Det har hunnit hända en hel del under veckan sedan senast.






Det slog mig att jag ändå har missat en del av våren någonstans här. Jag har nu sett massor av vitsippor och andra blommor, så många att doften kändes lång väg, och jag har sett träd börja blomma och grönska, men jag har inte sett en endaste liten tussilago den här våren. Och det är ju dem jag förknippar med min födelsedagsmånad. Det känns bakvänt.

Dock, om nu det egentligen är någon tröst, stämmer bilderna jag ser framför mig, och de jag fångar med kameran, för ovanlighetens skull ganska bra med dem som brukar vara i almanackor och på vykort så här års.