söndag 8 juni 2008

I lekparken

Så fort jag fick reda på att det var SM i trädklättring i Göteborg den här helgen kände jag att det var något jag bara måste kolla upp. Det lät ju både skojigt och en aning knasigt. Så igår förmiddag cyklade jag iväg till Trädgårdsföreningen för att ta mig en titt.

Det förbryllade mig att de höll till just där, för det verkar liksom lite fel. Även om nu inte träden tar skada av klättrandet så är det väl på en sådan plats nästan lite ... vanvördigt? Fast det kunde ju kanske vara bra för att locka publik och öka intresset för sporten, eller för trädvård eller vad de nu vill.


Så värst mycket publik var det nu ändå inte när jag var där. Och inte blev jag särskilt långvarig heller. Jag hann bara snabbt bilda mig en uppfattning om ungefär vad det hela gick ut på. Lite besviken var jag nog också över att det mer liknade bergsklättring än sådan trädklättring som man man roade sig med som barn.

Sedan var jag tvungen att åka hem igen och förbereda mig för gårdagens huvudutflykt.