fredag 19 augusti 2011

Inte bara regn hos mig

När jag var ny i Göteborg, det vill säga ganska tidigt i denna bloggs historia, skrev jag något om att jag passade på att turista järnet innan jag antingen skulle flytta från stan igen eller bli göteborgare och därmed aldrig orka bry mig om att gå på saker. Jag har inte letat upp det specifika inlägg där just detta står, men turistlistorna här i sidmenyn talar sitt tydliga språk. Och ju längre från centrum jag flyttar, desto mindre angelägen blir jag om att vara med om diverse tilldragelser inne i stan. Jag visste med andra ord vad jag talade om 2008.

Men nu, ser ni! I kväll! Då tog jag mig i kragen och gick på både Liseberg och kulturkalas på samma gång! Allt som krävdes var Orup och en regnig fredag perfekt för utomhuskonsert. Okej, det där med regnet var kanske att ta i, men det spelade faktiskt ingen större roll att det skvätte lite och var kallt, för konserten hade varit väl värd sitt pris även om den inte hade varit gratis. Definitivt.

Och så två kryss till på listan! Himla käckt av mig.