onsdag 2 juni 2010

Liseberg för andra dagen på raken

På sistone har jag märkt att jag nu har bott så länge i Göteborg att jag börjar blanda ihop åren. Till exempel fick jag för mig att det var förra sommaren jag var på Liseberg och såg Salem Al Fakir, när det i själva verket var för två år sedan (året då jag besökte nämnda nöjespark 16 gånger).

Att jag nu har varit på Liseberg två dagar i rad är jag däremot tämligen säker på, för igår var jag alltså där igen, på konsert med just Salem Al Fakir. Han var precis lika bra som förra gången. Eller faktiskt till och med bättre (kanske helt enkelt för att både han och jag själv blivit äldre och mognat en aning till). Den stora skillnaden mot förra gången var att jag nu förväntade mig att det skulle vara bra.

Dessutom var det en fin sommarkväll och jag var ute i sällskap med Mario, Luigi och Daisy, vi åt glass och hade det mysigt. Det kan inte bli mycket bättre än så en vardagskväll i stan.