torsdag 3 juni 2010

Blodomloppet 2010

Igår var det dags för Blodomloppet i Göteborg igen. Även i år fanns det anledning att åka in till Slottsskogen och bevittna kalabaliken, men den här gången höll jag mig på rätt sida om avspärrningarna. Det berodde främst på att Mario skippade promenerandet och sprang som den karl han är. Och jag fick vakta hans och kollegornas grejer under tiden.

Jag hade tänkt mig en väl tilltagen ledig stund på en filt i solen, hade laddat upp med en akademisk avhandling att läsa (på fullaste allvar, det är säkert) och lite sådant, men efter att jag gått runt en sväng och fotat och känt av stämningen var folk redan i mål! Det tycks således ha gått bra att springa i värmen.

Heja, heja!

Sedan fick jag i alla fall användning för picknickfilten, när alla samlades och kalasade i det gröna. Och jag måste säga att jag är riktigt nöjd med min insats under gårdagen.