måndag 10 oktober 2011

Bilder från besökshelgen

Naturligtvis turistade vi en del när föräldrarna var på besök i helgen. Som ni förstås redan har räknat ut var vi bland annat i Mölndal. Här kommer en snabbsammanfattning:

Mölndals kvarnby. För min del hade det kunnat vara ännu mer gammalt att titta på där, för jag gillar ju verkligen teknikhistoria, men det var fint ändå. Och det doftade härligt från forsen! Vi gick i trappor och beundrade miljöerna ett tag.

Därefter blev det en tur till Gunnebo slott och trädgårdar. Det råkade bli vid ungefär samma tid på året som första gången jag var där, men det var nog inte bara därför som jag fortfarande tyckte att huset på bilden var den mest intressanta byggnaden på platsen.

Eftersom mina föräldrar har sådan tur med turistvädret var det även denna gång lockande att se kvällsljuset över lugnt havsvatten, så vi tog oss ut till Smithska udden, Smitten. Vår väg dit var dock inte den mest uppenbara, då den gick längs en nästan osynlig stig genom ett snårigt buskage, men tydligen var de boende i området vana vid kringirrande turister.

Ja, och där var det.