söndag 14 december 2008

Museigalning

Nu har jag varit på konstmuseet igen! Vilket spring. Men jag tänkte att det nog skulle passa bra att gå på ett museum där man har sett det mesta en eller två gånger förut om man i alla fall vill kunna koncentrera sig på annat (läs: att umgås) samtidigt.

Sedan hittade jag nya våningar, rum, korridorer och trappor både uppåt, nedåt och inåt och blev alldeles till mig över ett helt rum med Carl Larsson-målningar och i anslutning till det också flera andra häftiga stora svenska konstnärers verk.

Jag misstänker att jag kommer att fortsätta att springa på museer även nästa år. Så då kunde jag egentligen ha köpt ett årskort för 2009 redan idag. Då hade jag nämligen fått den i en tjusig presentförpackning och allt. Fast det är väl ändå innehållet som räknas. På museerna alltså. Och det ändras ju uppenbarligen hela tiden.

Men! Jag har fortfarande inte lyckats se julfilmen som visas på fasaden. Och det trots att jag har vägarna förbi flera dagar i veckan, oftast på eftermiddagar och kvällar. Jag har visserligen hört att filmen inte skulle vara så mycket att se, men jag gillar ju att undersöka sådant själv, så det här måste jag förstås försöka klara av. Men det är något skumt med tiderna alltså, eftersom de verkar försöka undvika att passa in i mitt schema.