tisdag 11 augusti 2009

Utsiktstoppsuppdatering

Jag känner att jag behöver ge utsiktsplatsen på Jenny Lindsgatan upprättelse, eller åtminstone justera poängsättningen en smula. Mina erfarenheter av platsen har utökats på ett sätt som gör att jag inte riktigt kan leva med min något hårda bedömning av denna utsiktsplats annars.

I lördags kväll satt nämligen jag och Göteborgskusinen på en solvarm klippavsats, hade fin picknick, spanade ut över stan och lyssnade på det vi kunde höra från Madonnas konsert på Ullevi. Jag missade visserligen den tjusigaste sortens solnedgång man kan uppleva från denna utsiktsplats, men insåg ändå att jag varit lite orättvis mot den tidigare.

(Tidigare poäng inom parentes.)

Personliga erfarenheter av platsen: [4 (3)]
Tack vare mer gynnsamt väder än vid tidigare besök, samt bevis på att det går att picknicka här blir det nu högre poäng.

Tillgänglighet: [3]

Utsiktskvalitet: [4]

Trängsel: [4 (5)]
En liten sänkning är motiverad, med tanke på vilken rusning det verkar vara till de bästa platserna när det är något särskilt. Nu är det ju inte storkonserter på Ullevi varje dag, men kanske kan även fina sommarkvällar orsaka trängsel?

Picknickmöjligheter: [3 (1)]
Bara man orkar klättra över muren och klarar att sitta på marken finns det faktiskt trevliga ställen att sitta och äta på.

Totalpoäng: [18 (16)]
Ett par höjningar, en liten sänkning, men i alla fall högre totalpoäng. Och även om inte förändringen är enorm så plågas jag åtminstone inte längre av att ha varit alldeles för hård och orättvis i min bedömning.

Utsikt mot Ullevi i väntan på Madonna.


Jag är fullt medveten om att jag satt betyg på somliga utsiktsplatser efter bara ett enda besök, och jag har inte för avsikt att hålla på och ändra mig för varje gång jag återkommer till något ställe, men undantag kan man väl alltid göra!