tisdag 8 september 2009

Eftermiddagspromenad

Sedan jag flyttade från innerstan har jag inte bara nästan tillintetgjort mitt tidigare ständiga cyklande, utan kommer nu också allt mer sällan ut på ordentliga promenader. Det är ju en ganska dålig kombination, i synnerhet som jag i stället ägnar mig åt tidsödande och dyrt bussåkande och det nu vankas influensatider.

Nåja, idag var jag i alla fall ute och knatade runt Härlanda tjärn och lite sådant. Jag tog med kameran eftersom jag tyckte att det var dags för en ny årstid på naturbilderna. Inte höst - nej, nej! Fortfarande är ändå de allra flesta av trädens löv gröna, så än är det väl sensommar? Inte för att jag tycker direkt illa om hösten. I vissa avseenden har den alltid varit min favoritårstid. Men jag är inte redo att skiljas från alla sommarens dofter och de sköna ljumma vindarna.

Idag var det riktigt varmt ute, nästan sommarvarmt och riktigt lockande att känna på vattnet. Men nog började det lukta höst i skogen. Det finns en hel del goda höstdofter också. Måtte de räcka länge än!

Från ena sidan vattnet.

Från andra sidan vattnet.

Från andens vänstra sida.

Och längre uppåt land hade tydligen målarandan fallit på hos någon med tillgång till färg.