måndag 31 augusti 2009

Kvällspromenad till Galterö

I onsdags kväll tog jag en promenad bortåt Galterö. Jag hade sådan tur att jag nådde fram till vattnet lagom för att se flera kvällsfärjor lämna Göteborg på väg ut till havs.

Man känner ju inte precis att man är långt ute i havet här på Brännö, men å andra sidan kan det vara trevligt att titta på stan och andra öar så här över vattnet också.

Landförbindelsen mellan Brännö och Galterö. När jag tagit mig innanför grinden var det plötsligt fullt av "ekta perlor" på marken och på håll hördes någon ropa määh!

Sedan var de plötsligt bara där, och de närmade sig raskt från alla håll.

Fårskallar alltså. Jag som tyckte att jag fått lite för dåligt med fårupplevelser på Island fick nu mitt behov stillat.

Båtar och får på samma gång är förresten inte illa det heller!

Egentligen hade jag tänkt ta en ännu längre promenad och gå runt på Galterö ett tag, men eftersom solen redan var på väg ner och jag visste att en stor del av vägen tillbaka såg ut så här insåg jag att det var klokast att nöja mig så.