onsdag 19 augusti 2009

Gå på konsert typ lite mindre gratis än förra året: Stefan Andersson

Jag har varit tämligen missnöjd med min Lisebergssäsong så här långt, och tycker inte att jag fått ut så mycket av mitt årskort (fast nu jämför jag ju med förra året, då jag besökte parken 16 gånger!). Men igår var det både soligt, en ledig kväll och dessutom en konsert med Stefan Andersson på programmet, och det fick helt enkelt vara skäl nog att åka till Liseberg.

Nu vill jag inte få det att verka som om Stefan Andersson är något jag bara nöjer mig med i årets ganska magra konsertutbud på Liseberg, för jag går gärna och hör honom närhelst jag får chansen. Det var förresten i princip samma konsert som jag hörde på kulturkalaset förra året, fast nu utan regn och med lite annan publik. Jag skulle kunna säga ungefär detsamma som jag sa då också: Han är en god berättare, låtskrivare och artist som jag gärna låter mig underhållas av.

Den senaste veckan har det nu i alla fall börjat ta sig lite med gratisnöjen och turistande här i stan för min del. Det sägs att det ska bli fint väder ett par dagar till, så om jag orkar ska jag nog fortsätta lite mer när jag ändå håller på. Innesittarsysslorna kan få vänta. Det gäller faktiskt att ta vara på de sommardagar man har.