lördag 11 april 2009

Påskutflykten 2009

Ska det här bli mitt eget sätt att fira påsk på, tro? Förra året gjorde jag en liten båttur och ett museibesök under påsken.

Även i år insåg jag väldigt plötsligt att varenda kotte åker hem till sina föräldrar över påsken, medan jag själv inte ens funderat på det. Men när bilden av en påsk i total ensamhet här i mitt nya krypin blev tydlig för mig blev jag allt lite avundsjuk ändå. Å andra sidan är jag både lite krasslig (igen!) och har massor att göra, så egentligen passade det fint med några dagars koncentrerat hemmasittande. Fast mest tycker jag ju att det är synd att folk lämnar stan när de äntligen är lediga i några dagar och vädret är fint. De kunde ju ha varit med mig och fått sig en fantastisk utflykt! För med sådant påskväder spelar det ingen roll hur starka argument jag har för att hålla mig inne, för det är ju som gjort för en uppiggande utflykt.

Idag fick det bli en tur till flakmoppeland. Närmare bestämt till Donsö och Styrsö. Och jag fick sol på kinderna och årets första picknick på en klippa med havsutsikt.