fredag 29 april 2011

Nervös

Jag har förstås hur mycket som helst jag skulle vilja blogga om nu, men av vissa välbekanta anledningar hinner jag inte. Hur det blir med bloggandet i efterhand är också oklart, eftersom man ju aldrig vet när man kommer att ha fungerande bredband till hands igen.

Den här morgonen är jag nervös. Det är så mycket som ska klaffa idag och jag känner mig inte tillräckligt förberedd för att det ska gå att genomföra saker på ett effektivt sätt. Och jag ska hyra bil, köra jobbig lastbil med jobbig automatlåda i jobbiga Göteborg (stan är inte jobbig, men att köra i den, särskilt när man inte hittar dit man ska), klara av det mystiska fryshuset och hoppas att de tar emot allting, fixa tippen, kanske bli tvungen att lasta om på två ställen däremellan, och så hem och sanera sig hjälpligt och packa det sista för att också flytta mina kvarvarande grejer till nya lägenheten. Jag var där och spanade i förrgår och då var det nymålat i taken och på gång att tapetseras, så nu är jag nervös även för att golven ska vara nylackade när vi kommer dit och att vi inte ska komma åt den nyinköpta lyxluftmadrassen som jag lagt i klädkammaren längst in i lägenheten. Och så vore det bra om vi hinner köpa fler flyttlådor, lite städgrejer och kanske frukost någon gång där mitt i allt. För att inte tala om att hitta en parkering där man vågar lämna hyrbilen över natten.

När sedan den officiella flyttdagen börjar i morgon är det väl bara det lätta kvar, va?

Vill ni vara så vänliga att hålla en tumme eller ägna ett par minuter under dagen åt den motsvarighet till detta som ni föredrar? Jag har inte hunnit skaffa ögondroppar, och känner jag inte också av diskbråcket litegrann igen?