söndag 14 februari 2010

Alla hjärtans dag (eller 14 februari)

Det är som en princip i vissa kretsar
att inte stödja handeln som oss hetsar
så därför firas inte denna dag
Endast ursäktande görs undantag

Att visa kärlek som det en behagar
kan man ju göra alla andra dagar
bara inte just på Valentin
och med sånt som kort, choklad och vin

Men om det nu är mer än helt okej
att säga typ "jag älskar dig"
så länge det blir när andan faller på
kan man väl göra det idag -- ändå?


© Flinn 2010


Jag struntar väl i Alla hjärtans dag, egentligen. Men nu råkar det vara precis ett år sedan jag satt på mitt favoritcafé som har nästan samma namn som mannen som satt mittemot mig. Den lördagen valde jag frivilligt, för första gången sedan jag började titta 1987, att hoppa över en melodifestival på tv. Need I say more?