torsdag 14 januari 2010

Prylblogg

Jag förvarnade visst om att det kunde bli något sådant här, och nu känns det absolut som dags för lite prylbloggande. Blandade saker, utan någon starkare koppling. Inte för att jag nödvändigtvis behöver stoltsera med vad jag fick i julklapp och liknande, utan främst för att få en chans att tacka för en del saker, visa berörda som inte har sett och så vidare. Hoppas att det är okej med er och att det inte bryter mot en massa sociala koder och etikettsregler och annat sådant där som jag är ganska okunnig om. Förlåt i så fall, för det är ju inte meningen att göra någon illa till mods.

Först en liten uppdatering. Jag mejlade om min bokvinst, och när jag kom tillbaka efter julresan låg den i postfacket. Som en extra julklapp!

Ibland får man ju saker som man redan har, men då brukar jag se det som god personkännedom och blir glad ändå. Jag menar, hade jag inte redan haft vad det nu handlar om så skulle ju presenten ha varit perfekt. Men det är klart att i så fall är det förstås ännu bättre när man får saker som man skulle ha kunnat ha redan, men faktiskt inte har, som med de eftersläntrande julklapparna här ovan. Fullträffar!

Specialtillverkade örhängen som antagligen ingen skulle uppskatta på samma sätt som jag, men både tanken med julklappen och formen på örhängena gör dem till självklara favoriter. Det var ju det här med att kombinera olika intressen igen då alltså. För det är givetvis inte lungor eller hjärnhalvor jag har i öronen, utan en delad valnötskärna! Örhängen, valnöt och pussel i ett!

Som om det inte vore nog med alla fina julklappar har vi den här också. Jag har inte haft någon fickalmanacka på ganska många år, närmare bestämt inte sedan jag började läsa fristående kurser och insåg att man då inte behöver anteckna så många tider. Men just inför 2010 hade jag precis kommit på att nu kanske det var läge att skaffa en igen. Och då hittade jag en. Hittade! På en plats där ingen ägare skulle kunna hämta den. Och den var helt ny och oskriven, lagom i storlek och precis en sådan jag ville ha. Det känns lite fult, men jag erkänner att jag valde att bara tacka och ta emot.