lördag 26 december 2009

Julhelgens fortsättning

Juldagen blev enormt slapp, delvis på grund av att även jag lyckats fånga upp den där populära julförkylningen, men då hann jag å andra sidan ligga och se på en massa film. Det hör väl på sätt och vis också julen till.

Dagen idag började med ett stort strömavbrott här i Dalarna. Just vi fick tillbaka strömmen snabbt, och därefter var det bara varmvatten av våra moderna bekvämligheter som saknades ett tag, så det blev inte så farligt. Men det snöar och jag snorar, så det blir ännu en inomhusdag utan annandagsbandy eller vintriga promenader.

Egentligen borde jag antagligen ta itu med genomgång och sortering av en del grejer som dykt upp under höstens förrådsröjningar här, inventera mina egna samlingar och lite sådant, för dagarna rusar som vanligt iväg så här under julledigheten och det är mycket som står på programmet för de kommande dagarna också. Helgerna känns alltid så långa när man tänker på dem, men när allt kommer omkring rör det sig om alltför få dagar som ska räcka till allt man planerar, förväntar sig och vill.

Men, snörvel, jag får nog ta och vila lite till först.