fredag 4 september 2009

Ibland är det bara roligt att ha fel

Som så ofta när jag bloggar om något får jag så jag tiger direkt. Den här gången handlar det om det där jag sa om att jag inte brukar vinna saker. Jag fick nämligen precis veta att jag vunnit ett bokpris i Språktidningens sommartävling.

Det gör mig inte ett dugg att bli korrigerad på det sättet. Uppenbarligen fick jag inte så jag teg heller, för det första jag gjorde var att tjoa för mig själv och det andra att blogga om det.

För den skull tänker jag inte gå och inbilla mig att någon allmän förändring har skett, och jag kommer naturligtvis fortfarande inte att vinna något Wii. Kanske har jag till och med redan boken som jag nu har vunnit (jag vet inte än vilken det är), men vad spelar det för roll? Jag hade ju fel, jag hade fel, jag hade fel! Hurra!