onsdag 2 september 2009

Tecken överallt

Plötsligt slogs jag av ännu en insikt: Det måste vara meningen att jag ska skaffa mig ett Nintendo Wii! Eller åtminstone börja spela tv-spel igen. (Moderna tv-spel. Icke handhållna. Om man ska vara noga har jag faktiskt ändå både mitt NES och mitt Nintendo DS här hos mig. Så, då har vi varit tillräckligt petnoga för tillfället.)

Att jag vill är förstås en anledning så god som någon, men jag förstår om ni önskar exempel på konkreta tecken till stöd för min idé. Okej. Idag när jag kom till affären jag numera bara handlar i ibland satt det på anslagstavlan en lapp om en sådan spelkonsol till salu. Nu var det fortfarande ett ganska högt pris, då tv-spelet var nytt och flera spel medföljde, så jag hejdade mig inte framför lappen mer än någon sekund och tänkte aldrig på allvar rycka med mig en remsa med telefonnumret till säljaren.

Inne i affären var det dock svårt att undgå att lägga märke till ett visst rismellanmåls kampanj som går ut på att man ska samla 25 förpackningslock för att få ett Wii-spel. Det känns lite som om jag inte får missa detta. 25 mellanmålsburkar före nyår (eller gärna snabbare för att inte vara för sent ute för att hinna få ett av spelen) är ju en enkel match. Och ett av spelen man kan välja mellan tillhör mina absoluta favoriter bland de moderna tv-spelen. Så ett Wii-spel kan det nog vara realistiskt att jag framöver kommer att ha i min ägo. Då vore det ju oerhört fånigt att inte kunna spela det, vilket för närvarande skulle vara fallet, då varken jag själv eller någon jag brukar umgås med här i stan ännu har skaffat ett eget Nintendo Wii. Detta måste alltså åtgärdas om det ska vara någon nytta med mellanmålslocksspelet.

Frågan är bara hur det ska gå till. Ett förslag är att min mamma deltar i rismellanmålets tävling. Själv skulle jag definitivt inte vinna, för den där genen som ger tur i spel och lotterier har jag dessvärre inte ärvt. Men om jag sköter mellisätandet är det väl inte för mycket begärt att någon i min bekantskapskrets ordnar så att jag kan spela mitt framtida spel här i Göteborg då och då? Deal? Ni ser ju att det här är meningen, eller hur?