måndag 4 maj 2009

Garderobsdörrsäventyret går vidare

Snickaren kom tillbaka idag. Det var misstänkt likt förra gången. Jag var precis på väg in i duschen när han krafsade (det låter så när folk försöker ringa på dörrklockan, som fortfarande är i koma) och därefter knackade på dörren. Han hörde inte heller denna gång när jag ropade "ett ögonblick" (högre nu, eftersom jag tycker att jag lär mig av mina erfarenheter) och slet åt mig ett par klädesplagg att hänga på mig. Så han knackade igen och jag vrålade "JAG KOMMER!" (lika roligt som alltid, ja). Det var nästan så att jag blev förvånad över att han stod kvar och väntade lugnt och stillsamt utanför dörren när jag öppnade den.

Jag fick en ny garderobsdörr igen, nu en som var av rätt modell. Och den här gången tog snickaren god tid på sig för att kolla att det blev rätt. Det blev det inte. Ingenting verkar stämma med de där gångjärnen, som tydligen är sjuka över hela området, och dörren var ännu mer skev än den första jag hade, så den gick inte riktigt att stänga. Blev jag förvånad? Såklart inte.

Så farsen går vidare. När snickaren gick och lovade att återkomma blev jag osäker på om jag skulle våga ta min dusch. Förra gången var han ju inte borta länge alls. Men å andra sidan vet man aldrig, och lite farligt ska man väl leva, så jag chansade. Den duschen tog kortare tid än det tar att stänga min garderobsdörr ordentligt.