fredag 26 september 2008

Bloggträff

Om det är något man absolut måste nämna i sin blogg är det väl när man har varit på bloggträff. Och jag kan inte säga annat än att det var precis så roligt som jag hade hört.

Jag som aldrig glömmer något eller kommer för sent (nästan i alla fall, men det är inte helt otänkbart längre), kom halvvägs till Gyllene Prag på att jag glömt mobilen hemma. Tänk om jag just då skulle behöva den! Eftersom halvvägs till Gyllene Prag för min del betydde ungefär tre minuters promenad var det klart att jag vände åter efter telefonen. Därmed blev jag också en aning sen. Jag antar att det är Göteborg som håller på att göra folk av mig även på den punkten.

Utanför Gyllene Prag kikade jag försiktigt in genom fönstren för att se om jag skulle upptäcka några som såg ut som bloggare. Det var förstås helt omöjligt att avgöra. Bloggare är ju också människor. Framme vid dörren stod dock Nineve, som tydligen genast kände igen den tveksamma blicken och frågade mig om jag var på väg till bloggträffen. Vi hann lagom presentera oss innan Ica och hennes kompis Emily kom utfarande och snart började redogöra för den något underliga situationen inne på restaurangen (klicka nu duktigt på länken, för den historien är värd att ta del av).

Sedan blev vi fler, åt och drack och pratade och hade trevligt. Lotten packade upp en massa teknikprylar och intervjuade Huskorset, Miss Gillette tävlade med mig om att äta långsamt (jag tror att jag mot alla odds förlorade, men jag var hungrig och fisken var god) och Ataharis, som för mig var en ny bloggbekantskap, tycktes mig ändå liksom bekant på något sätt.

Översättarhelena fick ansvara för den obligatoriska bloggservetten, men har inget bildbevis presenterats på hennes blogg när jag återkommer efter jobb och ytterligare nöjesliv om något dygn eller tre, så kan jag allt fixa det själv.

Minst förvånande var alltså att alla var snälla och trevliga. Mest förvånande var kanske ändå hur snabbt dessa rutinerade bloggare drog ur mig precis varenda hemlighet och historia som jag inte släpper fram här i bloggen. Sedan blev jag beordrad att slå undan alla tankar på sömn före klockan två för att ta mitt bloggansvar. Helt rätt. Att roa sig och blogga, det är väl det som är poängen med det hela, eller?

Uppdatering 27/9, 02.43: