måndag 11 juli 2011

Vart jag tog vägen

Och så åkte jag ut på landet och för ett par veckor såg det ut så här:


(Nej, det är inte älvorna, utan äkta, traditionell svensk midsommargrillrök, som dansar kring stången.)





Man kan lätt få för sig att jag bara hängde ute i buskagen och luktade (eller om vi skulle säga "doftade", för att provocera lite?) på blomstren hela tiden. Tro gärna det. Det kan ju ha varit schersminerna, vitmåran, smultronen, de ljusa nätterna, flugsurret, fågelungarnas tjattrande, sjövattnet och barfotaspringet som gjorde mig totalt ointresserad av allt som har med läsande, skrivande, tänkande och tyckande att göra. Eller så var det bara virkdrogen som fick mig att tappa allt intresse för det som är mindre konkret än nål, garn och maskor.

Himla skönt var det hur som helst. Det var första gången på flera månader som jag kunde koppla av helt och hållet. Och att vara utan datorn gick så bra att jag nästan inte ville slå på den igen när jag kom hem. Fast sedan behövde jag trots allt kolla upp några garnbutiker ...