tisdag 18 januari 2011

I morgon ska jag byta namn och ställa mig mitt i vägen

Nu är jag irriterad. Igen. Men det är fullt motiverat, för det rör sig om riktigt enorma irritationsmoment.

Jag är irriterad över att folk är så vansinnigt envisa och bara måste gå i bredd, även när de får möte på smala, isiga vägar. Varför ska alltid jag vara den som förväntas kliva ut i diket? Går det inte att ta fem sekunders paus i samtalet, va?

Jag är irriterad över att Eniro vägrar kännas vid att mitt företagsnummer är just ett företagsnummer. Det finns i registret, men räknas som privatnummer (vilket det inte är), och sökningar på företagsnamnet ger ingen träff. Dessutom blev det ytterligare knas och ännu fulare när jag försökte lägga till information. Skitstörigt. På hitta.se blev det rätt och fint direkt. Jag som alltid har gillat Eniro mer. Nu måste jag ändra mig. Rackarns.

Jag är irriterad över att det är insekter i farten mitt i vintern. Måste man tampas med alla årstiders jobbigheter samtidigt?

Och till råga på allt tvingas jag vara irriterad över att mitt namn inte längre är unikt. Någon har tydligen gift in sig i den avlägsna släktgrenen och tagit samma namn som jag. Hur kan någon understå sig att göra så?! Nu måste jag lägga all min tid på att hinna först med att få mitt namn som användarnamn överallt. Himla onödigt gjort av henne.

 Ni ser, jag är väldigt upptagen här.