torsdag 19 augusti 2010

Det kan gå bra också

När man börjar bli allt mer paranoid och det mesta tycks gå emot en känns det fint att då och då kunna notera att saker också kan gå både över förväntan och bra. (Ibland blir det bra, som jag brukar säga.) Till exempel så här:

Måndag kväll: Börjar leta optiker, hittar en som ser lämplig ut och finns på promenadavstånd, upptäcker att man kan och gärna får boka tid på nätet och tack vare detta blir det en omedelbar bokning.
Tisdag middag: Synundersökning och utprovning av nya glasögon.
Torsdag förmiddag: Sms om glasögon färdiga för hämtning.
Torsdag middag: Klämmer in en promenad mellan andra aktiviteter och hämtar ut nya glasögon.

Mindre än tre dygn efter att jag på allvar bestämde mig för att se till att snart komma iväg till optikern har jag alltså ett par nya, snygga och sköna glasögon att vara nöjd med.

Dessutom behövde jag inte ens betala dem själv. Föräldrar är allt bra att ha ändå. Liksom tidsbokning på nätet.