söndag 30 maj 2010

Mors dag firad utan mammor

Vi var på megaloppis i Majorna på eftermiddagen. Det var verkligen, verkligen loppis, och kanske inte så fasligt mycket saker jag direkt kände att jag skulle vilja eller behövde ha, men det var väldigt roligt att gå omkring och titta. Och när vi efter ett par timmar tagit oss igenom hela Majorna hade Mario i alla fall köpt ett gammalt NES, som var totalt skövlat på skruvar men täckt av nostalgiklistermärken, och dessutom tre gröna, vikingaprydda ölkrus. Ah, loppis!

En liten del av en megaloppis.

Från loppis bytte vi inriktning totalt och gick på restaurang och åt trerätters söndagsmiddag. Eller mors dagsmiddag, som det tydligen fick kallas för att det skulle bli lite högtidligare. Jag antar att jag får dra av en sådan middag från senare tillfällen, om det blir tal om något moderskap i framtiden. Trevligt var det hur som helst, och jag både åt och gillade flera ingredienser som jag aldrig hade smakat tidigare.

Det hände ett par ännu märkligare saker också. Jag sprang på en Skitstövel™, som jag bara gått och väntat på att få ett tillfälle att hämnas på, och när nu ett ypperligt sådant dök upp fnissade jag bara åt synen av honom och släppte chansen utan att bry mig mer om det. Jag träffade också en mycket trevlig och pratglad islänning, som jag å andra sidan inte var så hyfsad mot tillbaka som jag borde ha varit. Jag antar att det blev så många skojigheter och intressanta intryck den här helgen att jag till slut inte klarade av att reagera ordentligt på fler.

Bra helg!