tisdag 12 januari 2010

Snart tillbaka?

Jag satt och pluggade hela den gångna natten, gick och lade mig när vanligt folk gick upp på måndagsmorgonen, sov en liten stund och vaknade av mig själv före väckningen (jag intalar mig att det är ett tecken på att jag inte behöver så mycket sömn, bara jag slipper gå upp tidigt på morgonen). Sedan satte jag igång igen. Och har jobbat koncentrerat i många långa pass fram till nyss, då jag skickade iväg ett mejl ut i ovissheten.

För att klara detta har jag isolerat mig nästan så totalt som det bara är möjligt. Min kontakt med omvärlden har i stort sett utgjorts av Facebook. Men tidigare i kväll knackade det bestämt på min dörr, och där stod Luigi med pluggchoklad till mig. Choklad med valnötter!


Facebook, omtänksamma grannar, choklad och nötter. Vad mer kan man behöva för att lyckas med sitt panikpluggande? Sömn? Nja, men eftersom jag fortfarande inte vet om jag kan börja planera eller prioritera något annat än den här uppsatsen än så kanske jag lika gärna kan ta mig en tupplur när det är natt och allt.