måndag 6 juli 2009

På helspänn

Jag formligen studsade upp ur sängen, än en gång i total förvirring och bara fyra timmar efter att jag hade gått och lagt mig, fast så nu inte alls var planen. Bara för att jag hörde någon borra i närheten.

Nåja, en sak hade jag i alla fall koll på. Det är dags att få brandvarnare. Jag tyckte att det var lite underligt att inte hyresvärden höll med sådan, men det dröjde alltså bara tre månader efter att jag flyttat in innan just detta nu åtgärdas.

Så jag har fått ett sådant där generöst tilltaget tidsintervall att gå och vänta på. Den här veckan, vilken dag som helst mellan klockan 8 och 16. Så det är väl helt naturligt att vara på helspänn en måndag förmiddag då. Nu hoppas jag att det ändå blir avklarat redan idag, för annars kommer jag ju inte att våga duscha eller vara oklädd eller något sådant på kontorstid på hela veckan. Dessutom hoppar jag högt på nytt varje gång borren drar igång någonstans i betongen här i huset. Sådan nervositet kan säkert döda.

Förutom det blir jag rätt vimsig av att gå upp innan jag ens är vid medvetande. Det är därför jag inte kommer på något vettigare att göra än att blogga medan jag väntar. Tar jag fra... Aaahhh, där kom det igen! Jisses.

Puh.