tisdag 23 juni 2009

Glömska

Det finns ju några få slags program jag ser på tv. Jag brukar säga att det är sport, schlager och mysmord. Och nu är det säsong för både friidrott, Miss Marple och kommissarie Barnaby. Då är problemet bara att jag är så tv-ovan att jag inte kommer ihåg att titta fast jag vill. Det är ju på kvällarna jag gör allt annat!

Och det är otäckt vad fort man glömmer saker. Några dagar borta och jag trodde att jag skulle kunna följa normal vuxen dygnsrytm igen, men så fort jag lämnas oövervakad ballar jag ur. Sedan räckte det tydligen med någon veckas svalare väder för att jag skulle ha glömt hur det känns att vakna här i bastun en solig sommardag. Då är det här dessutom bara en föraning om vad som väntar, för senare i veckan sägs det visst bli varmt på riktigt. Kommer jag inte upp tidigt på morgnarna då kanske jag inte lyckas resa mig alls i den tryckande hettan.

Här krävs en uppläxande komihåglista:
  • Vakna på morgonen. Och stig upp!
  • Hinn med saker under dagen, men var ändå ute i solen en del.
  • Var som folk och glo på tv på kvällen.