lördag 28 mars 2009

Lördagsblandning

  • Det är egentligen aldrig särskilt roligt att handla mat, men den här veckan var det lite uppmuntrande att det stod min födelsedag som bäst före-datum på så många färskvaror!
  • Trots att bensin är dyrt kostade den mig inte mycket mer för resan mellan Falun och Göteborg än vad en tågbiljett - med studentrabatt - hade kostat. Det är inte klokt.
  • Förresten kan jag få studentrabatt på hyrbilar också. Varför kom jag inte på det lite tidigare?
  • Mina händer är redan flyttslitna och supertorra, trots att jag inte ens har börjat flyttpacka på allvar. Lite extra värdelöst vetande till mina nyhetstörstande bloggläsare.
  • Det här med Earth hour var jag ju med på förra året. Då satt jag och tentapluggade i mörkret i en timme, tittade ut och retade mig på att ingen annan brydde sig. Jag säger som jag gjorde då, att egentligen är det väl betydligt bättre att alla släcker en lampa än att ett enda hushåll släcker allt? I år känns det inte som om jag orkar bry mig, men då tycks evenemanget plötsligt vara mycket större. Nåja, jag ska ändå inte vara hemma, så det får bli någon annan som avgör om jag är med eller inte. Hemma i mitt rum ska jag dock låta det vara släckt, som alltid när jag är borta.
  • Är det inte helt otroligt typiskt? Jag har i stort sett aldrig köpt frysta kycklingfiléer förut, eller nej, faktiskt aldrig, men nyligen gjorde jag det. Från Kronfågel förstås. Ett par av filéerna är redan uppätna, utan olyckor. Så frågan är nu, när Kronfågel återkallar all denna kyckling, ska jag inte våga äta resten nu? Och kan man ens lämna tillbaka öppnade förpackningar? Vad tråkigt, nu handlar det ju om pengar igen!