torsdag 10 januari 2013

Torsdag avklarad, ska jag våga tänka på fredagen nu?

Jag fortsätter att ta pendlandet till nya nivåer. Idag (och enligt planen även i morgon) blev det visst både dags- och veckopendling!

Och jag har varit stressad som en näbbmus. Ett tag idag kändes det mer som om flytten skulle ha varit igår än som om den väntade i morgon, så utmattad kände jag mig till både kropp och psyke.

Men strömmen, elementen och kylskåpet är nu på i min nya lägenhet och det hann för första gången ljusna innan jag lämnade Malmö för att morgonpendla tillbaka till Lund.

Och när jag på eftermiddagen klivit på tåget mot Göteborg, fortfarande med lite dagsljus så att jag såg slätt och hav och flyttfågelsträck utanför fönstret, kom jag på mig själv med att tänka nu åker jag härifrån, men i morgon kommer jag tillbaka -- för gott?

Så atte ...