torsdag 3 januari 2013

Saker att sakna

Den här flytten skiljer sig också från alla de tidigare på så sätt att jag inte känner mig färdig här än. Jag är inte klar med Göteborg, och även om just området vi bor i inte är något vidare (ny skottlossning i natt, jahaja) finns det fortfarande stora fördelar med lägenheten och läget. Så jag vet att jag kommer att sakna både stan och detta hem.

Mer specifikt kommer jag (förutom naturligtvis Mario) att sakna:
  • lägenheten med den perfekta planlösningen
  • Star Trek-sessionerna
  • tillgången till dansmatta och allehanda andra tv-spel
  • Dahls valnötsbröd (det godaste bröd jag vet!)
  • att kliva av spårvagnen vid Korsvägen (hade jag i och för sig redan slutat med, men efter ett par återbesök under hösten har jag insett hur betydelsefull den platsen varit för mig, då den utgjort en fast punkt under min tid i Göteborg)
  • Frölunda torg med allt på ett ställe (men får hoppas bli nöjd med Entré i Malmö framöver).

Dessutom kan jag inte låta bli att notera att det blir andra gången jag skiljs från min gamla pizzaslajsare. Jag hade den liggande i åratal utan att använda den, så när jag träffade Mario fick han den. Så flyttade vi ihop och jag hade åter slajsaren inom räckhåll, men nu går vi skilda vägar. Nåja, den ska jag väl inte behöva sakna ändå. Jag använder den ju fortfarande inte.