fredag 4 januari 2013

MIN!

Måste bara återkomma till detta, som jag eventuellt har nämnt även här någon gång förr i tiden, detta att jag hittills faktiskt aldrig riktigt på riktigt har bott ensam och i en egen lägenhet. I övrigt har jag dock testat de flesta vanliga boendeformer, bortsett från kollektiv och andra sorters kompisboende (som jag inte heller tror skulle vara något för mig - som om en nu fick välja hur en skulle bo i detta samhälle!).

Min bostadshistorik ser i korta drag ut som följer:
  1. Hemma hos föräldrar och bror i liten villa.
  2. Rum i studentkorridor (visserligen med eget förstahandskontrakt, men fortfarande med delat kök, där jag hängde större delen av tiden).
  3. Med sambo i studentlägenhet.
  4. Med sambo i människolägenhet.
  5. Åter hemma hos föräldrarna i villan.
  6. Inneboende hos främmande människor i människolägenhet.
  7. Studentrum med kokskåp (i praktiken den första egna bostaden som jag bodde ensam i, men då hade jag redan Mario på gångavstånd, och dessutom räknas ett studentrum tydligen inte som "lägenhet").
  8. Med sambo i människolägenhet.
  9. Veckopendlarinneboende hos främmande människa i en annan människolägenhet.

Men nu! Det jag flyttar till ska alltså bli mitt första både egna och kompletta hem! Mitt! Jag får helt på egen hand välja hur det ska inredas, dagen börjar när jag går upp, alla nötterna i skåpen är definitivt mina, det är bara mitt fel när något inte blir gjort ... och jag har inte en människa i närheten att be om råd och hjälp. Hur ska det gå?! Är det meningen att en ska kunna hantera sådant här redan i min blygsamma ålder?