fredag 11 januari 2013

Lund, fredag kväll

Idag fick jag två mejl från två helt oberoende personer fast med exakt samma titel. Kanske ett tecken på att det bara finns en sak att prata med mig om just nu?

Hur som helst gick dagen i stort sett precis enligt den mycket avancerade planen, och all logistik fungerade, delvis tack vare förutseende och morgontidiga föräldrar. Med hjälp av dem, broder, Mario och ett par generösa kollegor blev allt bra, så bra.

Så nu har jag alltså flyttat från Göteborg. För stunden har jag åter mellanlandat i Lund, vilket känns mycket behändigt och behagligt efter omständigheterna. Bara lassa in allt i lägenheten i Malmö och sedan åka "hem" till sitt vanliga liv som inneboende och vila upp sig lite. Perfekt!

Men i morgon ska jag också flytta från Lund. När jag tänker på saken innebär det här ju faktiskt att jag mer eller mindre flyttar ihop med mig själv. Jag ska samla mig och mina tillhörigheter på en och samma plats!

Fascinerande. Och fortfarande helt omöjligt att ta in. Inte heller kunde jag riktigt hantera tanken på att det idag var sista gången jag åkte genom Göteborg medan den var "min" stad. Ja, det är mycket på en gång nu.

Men! Det finns så mycket annat som väntar, och som jag inte ens har hunnit börja ana än, så det är bara att hänga med, vänta och se. Och först av allt: flyttshoppa, städa, packa upp och inreda. Kanske, kanske sova lite också.