tisdag 1 januari 2013

Logik

Först bodde jag i över 19 år på ett och samma ställe. Snart kommer jag att på drygt 13 år ha bott på nio (9) olika adresser.

Jag packar nu för min femte flytt sedan 2007, och alla dessa flyttar, som jag har administrerat i stort sett på egen hand, har förstås lärt mig massor. Jag har alltid packat med stor omtanke om såväl saker som mig själv, men tekniken har naturligtvis förfinats med åren. Med tiden har jag lärt mig att inte bara packa så att det är lätt att hitta allt och packa upp i den ordning jag önskar, utan också så att det ska gå så smidigt som möjligt att genomföra själva flyttandet.

Därför är det inte helt väntat att jag just nu, när jag har gott om tid att packa men när jag för första gången kommer att ha ont om tid till uppackning (vilket gör det troligt att jag får nöja mig med någon låda åt gången), plötsligt har hemfallit åt någon form av kaospackning. Det verkar ligga böcker blandat med garn och elektronik i varenda låda! (Garn är dock en mycket praktiskt ägodel att flytta, eftersom den fungerar som emballage i alla tänkbara storlekar.) Detta gör att jag, för första gången, inte ens tycker att det är mödan värt att skriva på flyttlådorna vad de innehåller. Samtidigt ska denna gång inte allt inte packas upp i samma rum, så jag undrar verkligen vad som kommer att hända den dag jag måste ha tag i något viktigt.

Där har ni ett "första" som är något att fundera över!

Antingen har jag blivit galen eller som folk (vilket i många fall kan vara samma sak) eller så är det helt enkelt de nya tiderna och en ny sida av Flinn. Kanske räcker det just nu med att veta att alla mina saker kommer att finnas någonstans i samma lägenhet (eller stad, eller till och med landskap) som jag själv? Det låter ju onekligen fantastiskt lyxigt, måste jag säga.