måndag 28 januari 2013

Helg- och annatrapport

Å, det var bra att ha Mario här. Trots att det var i en ny miljö var det nästan som vanligt. Vi roade oss på såväl köpcentrum som födelsedagsfest. Och han hjälpte mig med soffa och diverse, så nu är det faktiskt färdigmöblerat så långt som jag har planerat för stunden.

Dessutom, och absolut inte minst viktigt, lyckades han med sin blotta närvaro (eller sitt proffsiga duschande?) få kloakstanken från badrummets avlopp att lägga sig! Visserligen bara i ett dygn, men även sedan har det varit betydligt bättre än de två första veckorna, så jag har gott hopp om att allt kommer att bli så bra jag kan tänka mig i den här lägenheten.

I kväll har jag förresten också tvättat för första gången på vad som kändes som månader (inte likt mig, men inte helt underligt med tanke på omständigheterna), och nu är även det sista skräpet efter allt inflyttande borta, så därmed är bara det som ska vara här kvar i lägenheten. (Hoppas jag.) Nu vidtar finliret, men först måste nog mina blödande händer få vila några dagar.