onsdag 9 januari 2013

En dag i taget

Packar igen. Lund denna gång. Det är betydligt lättare än det tidigare packandet, men jag har inte tillräckligt att stoppa allt i (hade jag tagit hit så mycket kläder och småprylar ändå?), så resten får vänta. Det är nu inte långt kvar till den stora dagen, men just nu klarar min hjärna inte av att tänka längre framåt än en dag, så det hela känns fortfarande på något sätt avlägset.

Jo, det dök liksom upp ännu lite mer än jag redan hade planerat för i morgon, så nu bara hoppas jag att det ska flyta på smidigt hela dagen då också. Jag börjar med att testa något slags baklängespendling, genom att åka till Malmö i morgonrusningen. Eller nej, snarare dubbelpendling eller något blir det väl, för sedan ska jag tillbaka också, för att hinna till jobbet som om inget hänt. Wish me luck.

En massa folk har helt spontant sagt till mig de senaste dagarna att allt kommer att ordna sig, vilket är vad jag själv alltid annars brukar försöka påminna mig, och om det inte går brukar jag be någon säga det åt mig. Alla är så snälla och fina och omtänksamma, muntrar upp, lyssnar på mina ändlösa redogörelser, erbjuder hjälp med det ena och det andra, och jadå, det ska nog bli bra så småningom.

Hoppas vi.