måndag 28 januari 2013

Dagens guldkant på tillvaron

På förra stället var jag många gånger på väg att blogga av mig efter struliga pass i tvättstugan. Kanske blev det faktiskt av någon gång, det minns jag inte just nu, men hur som helst har jag anledning att tro att det stundar nya tider.

Naturligtvis ska jag inte börja ta något för givet, men just idag var det ändå helt fantastiskt att få en tvättstuga för mig själv, utan någon annan som inkräktade på min bokade tid, hade blockerat maskiner eller ställt till det på något sätt som påverkade mig. Maskinerna var bra och fungerade som de skulle allihop, det var rent och ovanligt fräscht för att vara en gemensam tvättstuga, och allt kändes enkelt.

Tänk om det alltid kunde vara så att tvätta!

Att jag sedan blev av med en hel säck med smutstvätt blev nu nästan en bonus i sammanhanget.