torsdag 27 december 2012

Urg

Fy tusan.

Nej, jag tänkte inte skriva ett långt och dravligt gnällinlägg, men det beror enbart på att jag inte tror att jag orkar.

För efter sömnlös natt och tidig uppstigning tillbringade jag halva dagen med att försöka sova mitt bland snoriga och febergriniga småbarnsfamiljer (okej, det kanske bara var barnen som gnällde, men föräldrarna stod ändå för en del av snorandet), och när jag väl kom hem var det verkligen inte min dag med tekniken. Allt som bara kan strula med denna ändlösa administration i samband med flytt och annat gör just det.

Allt! Nätverksanslutningar, e-legitimation, webbplatser fyllda med omöjliga formulär och error, error, error, en internetbank som ligger nere precis som det för en gångs skull är absolut toppenbråttom, en telefon som inte ens försöker koppla samtalen ... Ingenting får tydligen gå så enkelt som det i teorin borde göra. I kombination med hundra tusen helgdagar, då all support är långt borta, är det en dålig tid att försöka vara så här duktig och få en massa gjort (men jag är ju också ledig och vill förstås passa på att fixa det som bör gå att uträtta på distans!).

Inte heller njutningen i att komma hem från trängseln i trafiken till en underbart stor och folktom lägenhet varade särskilt länge, för det var lika tomt i kylskåp och skafferi, så det var bara att ge sig ut i mellandagsgalenskapen igen. Och på vägen kryssa mellan ligistungarna på gården, som väl kommer att ägna den kommande veckan åt att sporadiskt skrämma ihjäl folk med sina raketattacker.

Men, under över alla under, att handla mat och betala med kort gick helt problemfritt! Så det finns väl ingen anledning att vara gnällig. Och nu kan jag dessutom kura ihop i min håla och vara introvert och alldeles tyst resten av kvällen. Härligt!