fredag 7 december 2012

Plötsligt i Lund

Tja, så plötsligt i Lund är det ju inte. Jag har varit här hela veckan, precis som vanligt. Men tanken var också att åka hem till Göteborg precis som vanligt när det blev fredag eftermiddag. Så jag flexade ut, flaxade hem till hyresvärden -- och hittade strax därpå ett sms som inom en halvtimme hade lett till att jag tvärt kastat om mina helgplaner.

Nu var det väl inte mycket till planer jag hade. Jag skulle mest njuta av att komma hem. (Och hetsa runt och fixa och dona hela lördagen, förstås.) Så det var ganska lätt att tänka om.

Det må ha kommit plötsligt och det må medföra en del små logistiska krångligheter, men på det stora hela innebär det här ju att jag också fick en massa oplanerad fritid som jag inte kan göra så mycket annat med än att fylla med det som känns intressant för stunden.

Så då kanske jag gör det.