onsdag 19 december 2012

Köphysteri?

December och januari blir dyra månader. Då syftar jag inte på julklappar, resor och nötter, även om det väl blir en del av sådant också.

Nej, nej, jag satsar i stället på tredubbel hyra, diverse nytecknade avtal och en del andra extrautgifter i samband med flytt. I den nya bostaden ska jag väl sedan fylla på med livsmedel (inklusive alla basvaror) och förbrukningsvaror, städgrejer och kanske till och med en och annan möbel och lampa, bara för att känna att det var någon nytta med alla dessa timmar som gått åt till att välja elleverantör, hemförsäkring och allt vad det nu är som ska väljas och administreras i dessa tider.

Sedan finns det ändå folk som fortfarande tycker att jag ska unna mig något till jul! Tja, idag köpte jag handkräm, pakettejp och två rullar sopsäckar. (Kände mig lite lagom skum ett tag där.) Det ni!