lördag 10 november 2012

Kattvakt var ordet

Det känns alltid lite märkligt att vara ensam hemma hos någon annan (även om jag börjar vänja mig nu, med mitt inneboende här och där). Jag antar att det finns folk som njuter av att ostört kunna snoka runt i badrumsskåp och garderober, men själv hoppas jag snarare nästan att det ska finnas hemliga övervakningskameror, så att någon kan se hur skötsam jag är.

Efter det förra kattvakteriet fick vi höra av husägarna att de knappt hade hittat minsta tecken på att någon hade varit i deras hem medan de var borta. Typ en grej hade hamnat fel i köksskåpen, och det var enbart på grund av att den hade stått i diskstället när vi kom. Så nu låter jag bli att tömma diskstället.

För nog är jag övervakad alltid. Även om de har lite olika strategier, mina kattvakter.

Strategi ett.

Strategi två.