söndag 4 november 2012

Hemma bäst

Den gångna fredagen var min första lediga dag från nya jobbet, och därmed fick jag en lite rejälare helg hemma. En skulle kunna tycka att det då var surt att den gick åt till att vara sjuk, men precis lika gärna kan en ju glädjas åt hur lägligt jag fick åka hem och vila upp mig i mitt eget lugna bo.

Mmm, vara hemma! Där möblerna är mjukare, maten godare och jag får bädda ner mig i soffan och se på långa rader av avsnitt av favoritserierna! Jag var egentligen inte så fasligt sjuk, lite förkyld så där, lagom vissen för att kunna njuta av att sova i min egen säng och av att bara gå hemma och dra, men samtidigt utan att den fysiska orken var mer nedsatt än att jag kunde sköta hushåll och göra allt sådant jag ville ha gjort.

Mycket, mycket gott. Nu hoppas jag att jag har laddat med hemmaenergi nog för att klara mig borta i två veckor. Det här är nämligen tänkt att bli den första veckan som jag inte ska åka hem från Lund när helgen kommer.