fredag 12 oktober 2012

Höstdagar

Det har varit två helt fantastiskt fina höstdagar i rad. Tror jag. Det har i alla fall känts så när jag har gått hem från jobbet. Så där som att det vore vansinnigt skönt att ta långa promenader, upptäcka nya ställen, njuta av hösten och annat vackert och kanske fota lite.

En borde verkligen passa på.

Om jag bara inte ständigt tycktes vara på väg någonstans, inbilla mig att jag har lite bråttom eller ha tråkärenden att uträtta och en massa grejer att bära på!

Jag borde kanske gå ut på lunchen och dra i mig lite solljus? Fast då måste jag förstås jobba längre på eftermiddagen, och jag är ju redan kvar längre än de flesta andra under veckans första dagar, bara för att i slutet av veckan kunna gå tidigare och jäkta till tåg och sådant.

Men snart är det mörkt mest hela tiden. Då slipper jag gräma mig mer över felprioriteringar gällande mitt utnyttjande av dagsljuset. Ha!

Hur som helst var det trevligt att den här gången varken behöva resa eller komma hem i regn.