torsdag 6 september 2012

Nystart (igen)

Känslan av skolstart och en ny början, som jag talade om häromsistens, har nu ytterligare förstärkts, trots att hösten närmat sig än mer sedan dess. Även mycket av det andra jag skrivit om på senaste tiden har på något sätt återspeglat att jag faktiskt är i en brytningstid. Det är dags att avrunda ett kapitel och påbörja nästa. Det är ju så här jag brukar göra, och det är frestande att som alltid säga att det är "mitt nya liv" som börjar, men trots att det nog mer än någonsin förr är sant så ska jag försöka att hålla mig till "ett nytt kapitel".

För jag lämnar ju inte allt den här gången. Göteborg och Mario finns kvar, men därutöver kommer ändå nästan allt att vara nytt den närmaste tiden.

Jag har nämligen fått jobb! Och under över alla under, det visade sig att det enda jobb en sådan som jag kunde få faktiskt skulle kunna vara Drömjobbet. Plötsligt händer allt på en gång och hoppet om en ny mening med tillvaron lyser solklart. Ett jobb, en ny stad, en ny hyresvärd att vara inneboende hos, nya människor, massor att lära mig, nya rutiner att hitta så att jag inte glömmer att överleva rent fysiskt mitt i den plötsliga själsliga näringstillförseln ...

Fast det gör det också lite läskigt. Tänk om något går fel! Tänk om det inte blir så bra som det här ju bara måste bli!

Ja, jag har i alla fall äntligen fått anledning att köpa nya kläder. Inte ens en flinnsa går till nytt jobb i tio år gamla paltor. Dessutom kommer förmodligen även klädbudgeten att förändras radikalt mot hur den sett ut det senaste decenniet, så det är väl inga konstigheter alls.