lördag 1 september 2012

Flyktförsök

Någon gång i våras upptäckte jag en dag att det låg små jordklumpar på fönsterbrädan. Märkligt, tänkte jag, för vi har ju ingen katt. Någon annan förklaring till det hela än att någon måste ha varit där och petat kunde jag inte komma på, och Mario borde väl knappast ha gjort det, så alltså var det omöjligt och jag förträngde det.

Nästa gång jag skulle vattna hittade jag mer skräp runt samma blomkruka. Och då såg jag det. Kanske hade det att göra med att jag ett tag tidigare, efter ett tips härifrån bloggen om att vattna underifrån för att minska gynnsamheten för sorgmyggorna, hade börjat vattna på fatet i de fall där detta var tillämpbart. Som med denna palm. Tydligen har den därmed fått en faslig fart på rötterna därinne i krukan!


Jaja, jag vet vad ni tänker säga, men nu bloggar jag inte om det här för att jag söker råd. Det är klart att jag förstår vad som borde göras. Men orka! Då är det roligare så här, så har jag något att visa folk som kommer hit.