söndag 30 september 2012

Bokmässan 2012, del 4

Inget onödigt krafs. Det var riktlinjerna jag gav mig själv inför tre dagar på bokmässan. Jag tycker själv att jag klarade det rätt bra. Jag tog inte reflexmässigt emot alla flygblad som sträcktes mot mig, jag plockade inte gratisprylar i parti och minut och jag handlade bara sådant jag kände ett behov av.

Här har ni resultatet dag för dag:

Dag 1: en liten, liten chokladbit (från kaffet vid lunchen) och en ännu mindre pärla som jag fick av Världens Sötaste Unge.

Dag 2: gratisprylar valda med stor omsorg. Bokmärke och almanacka.

Dag 3: tidskrifter, sudoku, böcker och en liten Kiki-plastfigur. Okej, böcker säger jag ju att jag inte ska ha fler, men läsning har jag numera lite behov av, till tågresor och ensamma måltider i Lund. Fast den översta boken är på nästan 1000 sidor, så bara den lär väl hålla mig sysselsatt i ett halvår. Den lilla Kiki är dels ett bidrag till min gamla (i stort sett vilande) plastfugursamling, dels tänkt som uppmuntran till mig själv ifall jag någon gång skulle känna mig ensam och vilsen i en ny stad.