fredag 28 september 2012

Bokmässan 2012, del 1

Jag får en "långhelg" (det vill säga tre nätter) i Göteborg den här veckan, tack vare bokmässan. Och samtidigt som det är bokmässa på det vanliga underbara sättet blir det i år en hel del nyheter för min del. Så här långt har de varit mycket fördelaktiga.

För första gången har jag idag sett bokmässan lite mer utifrån utställarens perspektiv, då jag har stått i monter och varit representativ mest hela dagen. (Och det kan ju behövas, inte minst för orkens och variationens skull, eftersom jag sedan har tänkt gå två dagar till på mässan, fast bara som mig själv.) O, vad roligt det var! Och o, vad mycket jag skulle vilja berätta om det hela, men så var det ju det där med att jag inte skulle lämna ut för detaljerade uppgifter här i bloggen, så ... ja.

Men jag kan faktiskt inte låta bli helt. För jag är ny i branschen och allt är gigantiskt och jättehäftigt och helt underbart i mina ögon, och att jag inte fick den gamla vanliga bloggräkmackan gottgjordes med råge av att jag plötsligt fann mig bjuden på fin trerätterslunch med Akademifamiljen.

(Alltså, ja, ja! Ja, ni som fattar fattar. Iiiiiiihhh!)

Och jag fick fortsätta träffa en massa människor med spännande arbeten och kunskaper, och jag fick gå på seminarium med en av mina stora yrkesmässiga förebilder, och jag fick träffa en del andra bekanta dessutom, och samtidigt lät jag bli att se mer än bara en liten skymt av allt det andra, som jag tänker ta itu med i morgon.