fredag 6 juli 2012

Ett år senare

När jag virkade Mario var tanken hela tiden att jag även skulle göra Luigi. Jag ägnade förra sommaren åt att jaga garn i rätt grön nyans (hopplöst om man bara vill ha bomull och en tjocklek som stämmer någorlunda med tidigare virkad figur) och hittade till slut en sort som fick duga i brist på bättre, men sedan kom så mycket annat emellan att det inte förrän nu har blivit läge att fritidsvirka igen.

Och med tanke på att Mario bara var den tredje figur jag virkade överhuvudtaget, och att jag hunnit lära mig en hel del sedan dess, var det svåraste nu att göra Luigi så lika Mario som möjligt samtidigt som jag inte ville behöva göra någonting sämre än jag faktiskt kunde. Så, ja, de skiljer sig lite åt (även bortsett från skillnader i mönstren), men nog ser man ändå fortfarande släktskapet!

Dessutom fick de en liten Bob-omb att leka med när jag ändå var i farten.

Luigi (efter mönster av WolfDreamer).

Luigi med Mario och Bob-omb (mönster av WolfDreamer).