måndag 28 maj 2012

Megaloppis 2012

Igår var vi på årets megaloppis i Majorna. Vi kom dit senare på dagen än föregående år, men det fanns ändå en faslig massa loppispryttlar kvar att titta på. Dock tyckte jag att det främst var kläder, gamla böcker och en del sunkiga leksaker (fascinerande hur mycket trasigt och smutsigt som folk försöker sälja), alltså sådant som jag nu absolut inte var intresserad av att köpa. Okej, jag ville inte köpa alls. Efter många års sparsamhet har jag liksom vant mig av med att shoppa "i onödan".

Mario lyckades däremot som vanligt göra fynd på tv-spelsområdet (se även 2010 och 2011). Det finns tydligen alltid några enstaka godbitar att vaska fram, och dem hittar han. Förra årets köp, ett Playstation 2, har kommit till stor användning som dvd-spelare. Vi får väl se om det nyinköpta Band Hero-setet har någon chans att nå upp till samma popularitet.