onsdag 21 mars 2012

One to go

Så åkte jag genom Dalsland, ja.

Det slog mig att Dalsland väl var ett av de två svenska landskap som jag inte tidigare hade varit i*. Om man nu räknar en genomresa som att "vara i"** landskapet har jag alltså kunnat bocka av ett till nu. Och med tanke på att säkert åtminstone något av alla de andra har räknats på liknande sätt någon gång, så bestämmer jag att det gills. Vid en viss tidpunkt befann jag mig på dalsländsk mark, javisst.

Bara Blekinge kvar då.


*Detta är baserat på uppgifter som minst en av mina föräldrar en gång i tiden lagt fram och även senare bekräftat, så säger de emot nu tänker jag inte lyssna.
**Min brors regel för om man har varit i ett land är att man ska ha stannat och kissat i det, men givetvis måste andra villkor gälla för landskap (och tågresor). Det är ju solklart av flera skäl. Dessutom är det här min blogg.